Torsdag den 23/5-2019
SOLSKEN!


Det var en lång dag igår. Herregud ändå. Men det gick bra och var trevligt. Det var utlandsvärme i Stockholm vilket såklart gjorde det hela ännu trevligare. Vi satt på en uteservering på lunchen och njöt ute i solen. Träffade trevliga människor. Det blev jobbigare framåt kvällen, att resa är jobbigt. Var hemma först vid tio. Sov oroligt i början, men bättre sedan. Idag har vi haft möte hela dagen. Bävade inför det men det har gått bra det med. Jag har insett att det här att det går upp och ned kanske är mer utanför min kontroll än jag tror. Jag kan visserligen förstärka känslan av yrsel när den väl uppstår genom att tillföra ångest och oro eller ilska, göra motstånd. Men vad jag gör och inte gör, tänker och känner beror på. Hur jag mår i övrigt tex. Det är hur som helst inte mitt fel när jag mår dåligt. Jag gör mitt bästa, lever efter min bästa förmåga och försöker att acceptera livets små gupp på vägen. Det finns en mening med det mesta som händer, bra och dåligt. Jag får göra det bästa helt enkelt av det som är. Livet är inte så allvarligt. Lev och lek och njut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen