Tisdag den 28/5-2019
UPS AND DOWNS!


Ska man fundera över vad som inte är rätt just nu, när jag inte mår så bra, eller ska man bara acceptera läget och göra det så bra som möjligt. Just nu känns det verkligen kämpigt. Jag kastas mellan det ena jobbiga läget till det andra. Få pauser från vingel och snurr. Mår bra i korta stunder. Sämre i längre. Just nu, efter att jag tränat på gymmet, snurrar det sakta runt i huvudet på ett jobbigare sätt än tidigare. Jag trodde att mensen kom igång idag, men det verkar inte så. Ibland känns det som att när den bara kommer igång mår jag bättre. Som att hela kroppen blir i väntläge och ingenting fungerar bra. Flödena i kroppen stannar. Kanske dags att göra en healing. Ta bort lite blockeringar i energifälten. Så att de kan flöda friare. Det är snart fyra dagars ledighet när det är Kristihimmelsfärd. Jag hoppas och ber att jag ska få må bra så att jag kan njuta så mycket mer av stugliv och sällskap av familj och vänner. Jenny och Jonas kommer på fredagkväll och sover över. Gruvar mig mest för att jag inte är i form, men jag vet också att jag inte ska ta ut något i förskott för det kan mycket väl bli jättetrevligt. Det går som sagt upp och ner och så är det bara just nu. Jag gör mitt bästa. Försöker fokusera på mina livsmål. Kanske är dessa som är lite diffusa. Allt det här nya kanske inte längre känns så stort och fantastiskt längre, det kanske tom inte är så roligt som jag tänkt mig. Jag tror att jag måste hitta min nisch, mitt sätt att utvecklas på. Men först måste jag gå igenom dessa grunder, de steg som alla har gått igenom. Jag måste sluta jämföra mig med hur jag mådde i fjol i Luleå. Jag är inte där, av någon anledning, men jag har kommit långt sen jag satt hemma i vintras och inte i min vildaste fantasti trodde att jag skulle klara av hälften av vad jag gör idag. Jag kan så mycket mer än jag tror. Jag glömmer bort hur jag kämpar mig igenom dessa jobbiga stormar, som många andra aldrig upplever eller behöver gå igenom. Jag rider igenom dem om och om igen. Jag är fantastisk på så många sätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen