Tisdag den 6 november 2017
HUR VILL JAG MÅ?

Utmaningar. Att övervinna sin rädsla för att utvecklas. När jag åkte själv till Skellefteå för två veckor sedan utmanade jag verkligen mig själv. Jag vågade ta mig an nya, liknande utmaningar. Som att jag och Peder ska åka iväg till Lycksele nästa torsdag till fredag på ytterligare ett skyddsombudsmöte. Sen i slutet av november ska jag och Ture åka till Umeå och Norrfors för att dela erfarenheter med den fiskodlingen. Känns jättekul. Min värld expanderar. Jag växer. Mår bättre.

Idag har jag lyssnat på ” Att välja glädje” av Kaj Pollak igen. Den ger mig sådan inspiration. Jag känner att jag behöver hitta tillbaka till glädjen. På jobbet dras jag allt oftare med i skitsnack och irritation, ser ofta omständigheter och andra människor som orsaken till mina problem. Att välja glädje påminner mig om att jag själv bestämmer hur jag vill reagera på saker som händer. Jag kan fråga mig själv: - Hur vill jag vara? När någon säger taskiga saker kan jag välja att inte se det som en attack på mig utan som att han är störd och mår dåligt och behöver hjälp. Däremot ska man inte bli passiv och låta andra behandla en hur som helst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen