Söndag den 5 november 2017
DAVID BATRA!

Hemkommen från härlig helg. Har njutit av familjen, god mat och trevliga aktiviteter. Har kunnat släppa och ha det rätt så bra även om yrseln kommit och gått. Men jag känner att det inte blir lika stora svängningar när jag inte ger den så mycket fokus utan bara låter den vara där. Jag och Niklas lyssnade på David Batra på ljudbok när vi åkte bil. Han berättade något tänkvärt mitt i allt det roliga och komiska. Han hade drabbats av tinnitus och överkänslighet mot ljud för två år sedan. Så allvarligt att han hade problem att vistas bland folk, och ännu värre var det att vistas i surriga lokaler där han körde stå upp, som är hans yrke. Han sökte överallt efter lösningar och funderade tom på självmord när det var som jobbigast. Sen sa hans dotter en dag till honom när han förklarade för henne att det gjorde så ont i öronen när hon pratade högt, att det var nog öronen som pratade med honom. Detta tog han fasta på och istället för att kämpa emot och gräva ned sig såg han det som att öronen pratade med honom och talade om att de fortfarande fungerade. På det sättet kunde han släppa fokus på hur jobbigt det var och bara göra det han skulle. Efter hand försvann besvären och han känner nästan ingenting av det idag. Det visar verkligen på att det fungerar att släppa, acceptera och hitta ett förhållningssätt till sina problem som gör att man kan släppa fokus och ägna sig åt livet istället. Det man riktar sin uppmärksamhet mot får man dubbelt tillbaka av. Jag känner att jag är en bit på väg vad gäller detta, men det känns stärkande att höra exempel där det fungerar. Då vet man att man är på rätt väg

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen