Lördag den 11 november 2017
SKY IS THE LIMIT!

Igår var underbar dag. Jag tränade hemma, såg på tv, mediterade, skrev på min bok och det är så himla roligt. Precis så roligt som jag minns att det var när jag var liten. Nu tror jag dessutom på att jag har oanade krafter. Att jag faktiskt kan skriva en bok på riktigt. Jag kanske till och med kan få den publicerad. Känns jättekul nu när allting för tillfället är skit på jobbet.

Idag blir det städ på morgon och i kväll har jag köpt biljetter till Johan Rheborg, som jag och Niklas ska gå och se på i Luleå på Kulturens Hus. Han vet ingenting. Jag köpte dem i höstas och han vet bara att vi ska göra något kul ihop. Busigt av migJ

Fick en underbar känsla igår vid middagen. Jag lagade enchiladas och dukade fint med ljus och servetter. Hela familjen samlad. Vilken gåva. Vi drack rödvin och satt och pratade länge efteråt. Jag kände bara hur mycket som finns som man ännu inte prövat. Om man bara vågar, så mycket det finns att göra, att vara, så mycket mer än det här inrutade samma-likadant-livet. Jag ger jobbet fram till jul på sig att bli bättre. Annars säger jag upp mig. Någonting kommer att dyka upp. Om jag är öppen för det. Om inte annat kan jag skriva på min bok. Det kändes som om hela världen låg öppen för mig och för första gången kändes det också som om jag vågade ta steget ut i det okända. Kanske med små steg framåt till en början. Jag tänker leva mitt liv så bra jag bara kan.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen