Måndag den 30 oktober 2017
ALBERT!
 

Måna tankar snurrar runt. Ibland när man lyssnat på så många olika teorier eller filosofier, även om de snuddar vid varandra, är det svårt att få grepp om allting. Att hitta något greppbart, som man kan använda konkret. Det mesta konkreta verktyg som jag fått genom allt mitt sökande är nog där man i en meditation skulle ändra sina trossatser och genom att visualisera så starkt att man involverade starka känslor, skulle kunna omvandla energin och ändra på sina omedvetna föreställningar. De som skapat blockeringar eller som hindrar en från att nå dit man vill i sitt liv. Det svåra med det för mig och som jag alltid kommer tillbaka till är att nånstans känna känslan av att vara yrselfri och förmedla den känslan, som att yrseln hade försvunnit på riktigt. Jag kommer inte ihåg hur det kändes längre. Eftersom den alltid ligger där och lurar kan jag inte se förbi den. Som idag, har jag kämpat hela dagen med den här jobbiga yrseln som stör mig så mycket. Eftersom jag pratar om den så mycket på sistone kan vi kalla den för Albert. Vet inte varför men den får heta så. Hur ska jag kunna vara mig själv när Albert stör mig så mycket. Kan tänka mig att det är som att ha tinnitus. Man kan liksom inte koppla bort det ständiga pipet. Man irriterar sig på det, man kan inte koncentrera sig på något annat än hur jobbigt det där ljudet är. Så är det med Albert. Han stjäl all min uppmärksamhet. Ibland blir jag så uppslukad av något att jag glömmer bort honom. Då mår jag bra. Men det är bara korta stunder. Om jag bara kunde acceptera honom och bara låta honom hänga med mig, kanske tänka att han hänger lite grann på min axel och därför blir tyngdpunkten inom mig rubbad, det känns som om jag lutar lite när jag går. Men jag vill bära omkring på honom för det är synd om honom. Ingen annan vill ha honom nämligen. Man kanske kan säga: - Hej Albert, jaså är du här igen! Ja, du får väl hänga med mig idag igen. Det är ok.

Annars går det rätt bra. Jag försöker att vara närvarande. Att vara glad och snäll. Att ge av mig själv.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen