Måndag den 20 mars 2017
ATT VÅGA VARA DEN MAN VILL VARA!
 

Idag har jag varit ledig. Hade planerat att putsa fönstren i vardagsrum och kök, byta till somriga gardiner och byta ut duk och lite småmynt till det. Det  gjorde jag också. Solen sken in genom fönstret. Den vita snön gnistrar i ljuset och jag fullkomligt älskar den här årstiden. Tänk om det kunde vara vår och sommar hela tiden.

Jag försökte verkligen vara här och nu när jag donade på för mig själv men kom på mig om och om igen med att vara försjunken i tankar. Tankar om allt mellan himmel och jord. Mycket handlar om framtida scenarion eller planer på vad jag ska göra  senare. Jag tänker mer på framtid än dåtid har jag märkt. Det är ju ganska bra, för  det betyder att jag ältar inte så mycket. Jag tänker inte så ofta negativa tankar heller vilket är bra.

Jag åkte in till stan lite senare på eftermiddagen. När jag kör bil har jag slutat ha radion på bara för att det ska vara tyst och jag lättare ska kunna vara närvarande, men det är inte klokt hur svårt det är. Jag får avbryta mig hela tiden.

Jag bakade chokladrutor till barnen när de kom hem från skolan. Jag kommer så väl ihåg hur glad jag blev när min mamma hade bakat bullar eller mjukkakor när jag själv kom hem från skolan.

Sen tänkte jag att jag borde bjuda  killen som kaklar och lägger klinker nere i källaren också. Det är en utländsk kille, som kan lite svenska, och som jobbar hela dagen utan mat eller fikapauser. Han går ut och röker ibland. Jag vill så gärna vara snäll, men jag vågade inte först. Vet inte varför jag har så svårt för sånt. Såklart blir han bara glad. Det handlar om mitt självförtroende i slutändan.

Till slut  tog jag mod till mig och gick ned och bjöd honom på en godbit. Han tackade och log mot mig. Det kändes så himla bra. En liten sak för vissa, men en stor sak för mig och glädjen att glädja andra är verkligen mäktig. Man ska aldrig underskatta glädjen man kan sprida omkring sig, bara genom att le mot någon. Att ge från sitt hjärta är den största gåvan. Verkligen.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen