Måndag den 13/12-2021 

Jag kom att tänka på det här ras-filtret som vi har i hjärnan en morgon när jag körde till jobbet. Jag har ju läst om det tidigare och vet att det är ett filter som hjärnan använder för att sortera ut de viktigaste av våra intryck som bombarderar oss varje sekund. Vad som är viktigast för oss är också det som vi själva väljer. Det som jag lägger mest fokus på just nu är också det som hjärnan uppfattar som viktigast att filtrera ut. Det stämmer också väl överens med attraktionslagen. Det som jag lägger min energi och kraft på är också det som jag får mer av. Jag har lagt mycket tid och tankar på hur jag mår, hur det känns i kroppen. Det är nog därför som jag hela tiden hittar nya besvär och krämpor. Jag kan inte förstå hur jag alltid är den som drabbas av allt möjligt konstigt, men detta kanske är svaret. Jag har ett filter i hjärnan, som har valt ut de viktigaste bitarna i mitt liv och det är kroppsliga besvär. Varje litet kli eller svid prioriteras. Så hur kommer jag bort ifrån det här tro? Jag måste hitta något nytt att uppmärksamma. Jag måste släppa fokus på kroppen och rikta blicken mot något annat. Mot vad? Något annat i alla fall. Det här är nog också nyckeln till varför jag mår så mycket bättre nu och inte ältar mig i min yrsel. Jag lyfte blicken och började se vad som fanns runtomkring mig. Jag började våga gå utanför min lilla begränsade värld och allt eftersom jag blev modigare så blev mitt fokus mer och mer något annat än bara min yrsel. En helt ny värld öppnade sig för mig. Mitt filter sorterade ut nya möjligheter och allt blev möjligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen