Torsdag den 9/6-2021

Vädrets makter! 

Det är fortfarande sol och varmt. Men tyvärr ser det ut att bli sämre i helgen. Regn på lördag. Vi som har tagit hem vattenskotern och tänkte provköra den. Hur ska man kunna bortse från vädret som spelar en sån stor roll på sommaren? Hur ska man kunna göra det man tänkt sig i regn när man föreställt sig sol och värme? Jag vet inte men jag skulle gärna hitta ett knep. Vädret är ju verkligen en av de saker i livet som man inte kan påverka. Man kan planera hur bra och fint som helst och hoppas på bra väder men blir det regn eller storm så faller det mesta. Det är inte skönt att åka båt eller vattenskoter i ösregn. Man blir kall och blöt. Men för att inte bli så himla besviken varje gång det händer så önskar jag att man kunde acceptera och verkligen ha inställningen att vi gör det bästa av situationen. Vädret är en värdslig sak och jag skiter i vilket liksom. Nåja, just nu hoppas jag på att det inte blir regn hela helgen i alla fall. Då kan det ju bara vara mysigt. Vi får sitta inne och spela nåt spel istället och gå ut när det lättar. Den som lever får se…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen