Måndag den 14/6-2021

 Ännu en vecka. Fylld av möjligheter. Om man tänker så blir måndagen magisk. Varje dag är en ny start om man så vill men en ny vecka känns ändå mest som den dag då man kan börja om. Inte för att förra veckan var dålig på något sätt. Jag tycker att livet är bra just nu. Visst går det upp och ned men med inställningen att det är så det är i livet och ett driv att allltid göra det bästa av det som är så blir dalarna mycket mindre djupa och topparna mycket högre. Skapa ditt liv som en tavla eller skriv en bok om hur du vill att det ska vara. Skriv boken i ditt huvud, tyst för dig själv, leendes, för du vet att det du önskar går i uppfyllelse.

Idag började dagen inte så bra. Det snurrar i huvudet, det är mulet och mycket kallare än det varit på två veckor, jag är trött och ska ha mens snart men jag tänker att det finns många roliga och upplyftande saker jag kan göra.  Jag är sugen på att träna, det mår man alltid bra av, Adina är hemma så jag har tid att prata och umgås med henne, jag har kryptot hemma så jag kan jobba bra, jag kan meditera och hitta tillbaka till lugnet. Nu kickstartar vi den här dagen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen