Torsdag den 3/6-2021

En suck av lättnad!

Ännu en solig och varm dag. Man blir så mycket gladare av att vakna till ljuset, värmen och fågelkvittret. Jag har sovit gott i natt. Som oftast. Jag måste bara komma ihåg detta. Varför bli så orolig och rädd att något ska hända som så sällan inträffar? Varför målar vi fan på väggen alltid? Är det den där förbaskade tigern bakom busken för 100 000 år sedan som spökar i våra hjärnor? Säkert är det så. Reptilhjärnan vinner över människohjärnan alla gånger. Förnuft och fakta i den analyserande delen av hjärnan blir överkörd helt skoningslöst. Men skam den som ger sig. Kanske kan jag med tiden avdramatisera det hela lite grann, allt eftersom jag sover längre och längre perioder som vanligt. Ville bara skriva detta idag så att jag kan titta tillbaka och se och dra en suck av lättnad. Nice.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen