Onsdag den 30/6-2021 

Sjukdomskänslan efter vaccinationen gick över efter ett dygn. Vad skönt. Då får jag nog förbereda mig på att andra sprutan ger samma biverkningar. Men jag läste idag att Pfizer och Modernas vaccin troligtvis är så bra att det inte behövs någon tredje spruta på flera år. Särskilt för oss som varit sjuka i viruset. Det känns ju bra.

Midsommarhelgen var underbar verkligen. Vädret skiftade men mestadels sol. Vi körde vattenskoter och paddlade kajak, solade på bryggan som är färdig och blev helt perfekt. Jag är så nöjd över helgen. Nu är det bara tre dagar kvar till semester. Jag jobbar hemma idag och i morgon och så på kontoret på fredag.

Jag kan bara skratta åt mig själv. Åt min förmåga att finna problem och upphakningar. Skratta inte nu men jag stör mig så oerhört mycket just nu på att jag ser min näsa. Jag har en aningens lång näsa, har alltid haft, men hjärnan har ju en förmåga att göra så att vi inte ser den i normala fall. Utom när vi fokuserar och tänker på att den finns där. Jag ser den när jag vänder blicken, i vissa ljus mer än annars men framförallt så pass mycket att jag går omkring och stör mig och spänner mig och försöker tänka bort den. Vilket såklart inte går. Jag måste bara tänka att det är min näsa och jag och vi har det bra tillsammans. Det är ju inte så att den skymmer synfältet. Men den finns där. Tankens makt alltså. Undrar ibland om jag är helt galen😊 Nåja, det handlar återigen om att släppa taget och inte streta emot. Min näsa och jag.

Lägger in lite midsommarbilder.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen