Onsdag den 6/5-2020
FÖRKYLD!


Idag är jag hemma. Jag är förkyld och det går inte att dölja. Gårdagen blev rätt bra. Jag jobbade på och fick mycket gjort på jobbet och mådde rätt bra, inget jobbigt snurr. Det kom på kvällen efter middagen när jag satte mig ned i fåtöljen med min kaffekopp. Typiskt. Men jag var så trött så jag sov som en stock i natt ändå. Vaknade dock med snurret och jag har svårt att släppa att jag nu är tvungen att vara hemma och isolerad med en vanlig förkylning. Jag brukar ha ganska långdragna förkylningar eftersom jag ofta får torrhosta efteråt. Ska jag måsta vara hemma hela den perioden? Så irriterande. Jag tycker inte om den person som jag är nu. Jag är irriterad och har svårt att gilla läget, som inte går att förändra. Jag ser bara mörker känns det som.

Jag får dock vara glad att jag är så pass pigg att jag orkar göra nåt. Jag tänkte passa på att städa här hemma. Det behövs verkligen. Putsa lite fönster, byta gardiner, kanske baka lite grann. Passa på att packa inför stugflytten, som förhoppningsvis blir av om en månad. Adina funderar på att komma hem över Kristi Himmelsfärd och kanske stanna lite över veckan också, eftersom hon ändå jobbar hemifrån kan hon ju jobba här istället. Vore underbart. Jag saknar henne. Hon gör mig alltid på bra humör. Hon är glad och positiv och spontan som jag är. Jag måste verkligen se det som jag har att vara tacksam för. Det är så mycket. Det här snurret det kommer och går. Vissa perioder, som nu, stannar den lite längre. Men jag får inte glömma att leva mitt liv ändå, som jag önskar. Jag får inte glömma att livets alla möjligheter finns där även för mig och om jag vill kan jag ta för mig. Att göra det jag vill även om det snurrar i huvudet är viktigt. Att inte begränsa mig och tänka att jag vill läsa, men det går inte för att det är jobbigt. Jag måste göra det ändå för i slutändan är det viktigast att leva sant, fullt ut och följa mina livsmål oavsett. Jag har bara detta enda liv. Det är upp till mig hur jag väljer att leva det. Ska jag låta någon eller något stoppa mig från att göra det så bra jag bara kan, eller ska jag vara större än det/den och välja glädje. Jag ska göra allt jag kan för att välja glädje idag. Det förtjänar jag och mina nära och kära, som finns i min närhet. Vi får se hur det går….




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen