Fredag den 1/5-2020
HÖGT OCH LÅGT!


Första maj idag. Vad fort det har gått. Är det verkligen snart sommar igen? Jag hoppas verkligen att maj blir lite varmare än april. Det har verkligen varit tråkigt väder sista veckorna. Snö, blåst och kallt.

Det var en trevlig kväll igår. Vi har inte haft gäster sen Niklas kom hem från Mali. Det kändes lyxigt och rätt. Vi åt gott, grillat kött och ugnsbakad potatis och drack vin och sen hade Charlotte och Mattias med sig tårta. Jättegod var den.

Hela dagen igår blev så mycket bättre p ga min inställning. Jag försökte verkligen släppa taget och jag mådde bra. I dag ska vi kanske byta däck på bilen och vi borde städa ur den också.

Jag är så himla arg just nu. Vet inte om det är pms, men det känns som det. Jag är så sjukt irriterad över att det aldrig är bra väder numer när man är ledig. Tänk vad många saker vi kunde ha gjort i helgen om det hade varit sol och slutat blåsa. Det har blåst varje dag i flera veckor känns det som. Cyklat till stan och tagit en fika. Städat upp på altan, tagit ut utemöblerna och paviljongen. Nu blåser det kallt och solen går i moln hela tiden. I morgon ska det snöa eller regna hela dagen. Vad f-n ska man hitta på att göra??? Snurret i huvudet är ju lite svårare att inte irritera sig över också när allt annat är skit. Jag hatar att känna såhär men nu gör jag det och jag vet inte vad jag ska göra för att bli fri? När vi väl får komma till stugan, lär vi ha fulla helger, oavsett väder. Just nu när jag också är hemma flera dagar i veckan och jobbar känner jag att jag vill bort härifrån. När det snurrar och inte lockar särskilt mycket att sitta och läsa eller kolla på serier så kan man ju inte roa sig med det heller. Niklas kan roa sig hur länge som helst framför sin dator med att kolla på aktiekurser eller spela spel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen