Måndag den 18/5-2020
LIVET ÄNDRAS!


Det blev en vecka till med hemmaarbete. Viruset fortsätter att härja och det kommer nya direktiv hela tiden. För en månad sen lät det som att alla skulle vara smittade vid det här laget och att vi nog hade uppnått flockimmunitet. Nu verkar det komma rapporter på att det går sakta och bara smittar klustervis och skiljer sig mycket mellan regioner. Man är osäker på hur immuna de blir som smittats och det är långt kvar till ett vaccin. Vi kommer nog inte att få gå tillbaka till något normalläge på ganska länge känns det som . Vi får lära oss att leva med detta. Jag tycker synd om alla äldre, som är isolerade på riktigt, de som står i operationskö och lider, de som jobbar i vården och sliter, de som förlorat sina anhöriga, de som är svårt sjuka just nu i viruset, de som blir fattiga och ruinerade…listan kan göras lång men jag hamnar hur som helst långt ned på denna. Jag känner att jag såklart också påverkas. Jag känner att mitt tålamod har blivit sämre. Jag retar upp mig på småsaker, som vädret tex. Saker som jag tycker att jag lärt mig att acceptera. Mitt liv har förändrats. Det kanske verkar vara små saker i det stora hela, men det förändrar min värld och jag kan inte göra något åt det. Att inte ha kontroll och kunna bestämma över mitt eget liv just nu tror jag är värst. Jag tror att det är jobbigt för många andra också. Vi är inte vana att begränsa oss så här, att inte fritt få göra eller gå vart vi vill. I andra länder är det vardag, men i Sverige är det en självklarhet.

Idag ska jag till tandläkaren äntligen. Jag har bokat om två gånger av olika anledningar. Det är inte min favoritsysselsättning, men nu ska jag bara göra bort det. Lägga mig där, släppa kontrollen för ett tag och sen åka hem lite stolt över mig själv. Check på den liksom😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen