Lördag den 2/5-2020
BÄTTRE NU!


Idag känns det betydligt bättre. Jag vaknade sent, klockan var nog närmare nio, men då låg jag vaken en timma i natt. Jag började med att lyssna på en morgonmeditation som heter: ” Wake up and let go” . Passar mig bra just nu och det kändes skönt att på nåt sätt ta emot dagens alla möjligheter och göra mig av med det som inte längre tjänar mig, som mina jobbiga tankar kring hur jag mår tex. Jag kände mig positivare och hoppfullare. Jag hade bestämt mig för att antingen baka bullar eller kanske byta till sommargardiner, eftersom det regnar ute hela dagen. Men sen åkte jag och Niklas spontant iväg till Luleå istället. Vi gick på stadsbiblioteket och lånade lite böcker. Jag älskar atmosfären på bibliotek. Även om jag aldrig varit någon bokmal själv så är det så mysigt där. Man vill bara läsa helt enkelt. Lånade tre böcker. Sen gick vi in till centrum och köpte lite småsaker. Jag köpte mig en ny tavelram, som jag ska göra till en ny wishboard. Den som jag har nu har bilder på saker, målbilder, som jag uppnått. Sommarstuga tex. Dags för nya önskningar. Är det inte härligt? Att man kan önska och sen får man det. Ser man livet så blir det ju helt underbart. Som en katalog. Jag beställer och sen efter en tid kommer varorna.

Niklas skulle egentligen åka till Luleå och äta ute med sin lillebror, som fyller år idag, men både han och Sofia har blivit förkylda och har ont i halsen, så han blir hemma. Corona? Vem vet, vi väntar och ser…men det finns fler virus än Covid 19 .Men såklart måste de stanna hemma tills de är helt symtomfria.

Det blir hämtpizza ikväll istället. Mysigt ändå. Kanske någon film. I morgon åker vi till stugan och fixar lite. Samuel och Elliot, som ännu inte varit där, följer med. Ser verkligen fram emot det.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen