Torsdag den 3/2-2022

 

Idag har jag jobbat hemifrån och fått massor gjort. Jag har varit uppslukad av ett ärende som landade på mig igår innan jag gick hem från kontoret och det är kul med utmaningar som man känner att man klarar av och växer med. Nästa vecka öppnar samhället upp igen efter en fjärde våg av covidsmitta. Nu verkar pandemin äntligen se sitt slut. Omikron smittade så snabbt och har varit så pass lindrig att vi fått flockimmunitet samtidigt som viruset inte längre klassas som samhällsfarligt längre. Vi kan pusta ut och jag gläds verkligen över att allt blir som vanligt igen. Det jag har upptäckt är att för vissa är detta något skrämmande. Kanske har man tillbringat allt för lång tid innanför hemmets fyra väggar och en tillbakagång till ett mer socialt och öppet liv känns läskigt och ovant. Kanske trivs många med att arbeta hemifrån med ett mer fritt och avslappnat arbetsklimat. En liten del av mig har tyckt att det varit tryggt och skönt att bara vara familjen, men den delen inom mig som vill utmana sig själv och faktiskt göra en massa saker för att växa tycker att det kommer att bli toppen. Jag ska gå kurs i fem veckor i Stockholm i mars. Jag och Sofia ska åka ned till Adina en helg här i vår också. Allt har sin tid. Nu börjar en ny och jag ser fram emot allt som den för med sig. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen