Lördag den 26/2-2022

 

Jag känner mig ledsen och hjälplös över det som nu sker i Ukraina. Jag är samtidigt väldigt tacksam för allt som jag har i mitt liv. Att jag bor i Sverige och inte personligen drabbas av krig eller katastrofer. Det närmaste en kris jag upplevt i mitt liv är pandemin, som nu förhoppningsvis är på väg att ebba ut. Som tur är har vi inte behövt rusta oss inför katastrofer eller krig i Sverige. Vi har ingen bra beredskap men sakta börjar vi vakna upp till en hårdare och kallare verklighet även vi. Det är närmare nu och vi skakas om och berörs av de som drabbas. Vi oroar oss för att det ska hända oss. Jag hoppas och ber att rättvisa ska skipas och att Putin, som är ansvarig för all död och förödelse, ska få sona sitt straff på ett eller annat sätt. Jag tror att godhet vinner i slutändan. Jag tror på kärlek.

 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen