Onsdag den 9/2-2022

 

Jag har ont i nacken. Som vanligt när jag tränar så är det nacken som tar stryk. Gör jag övningar för ryggen, benen eller armarna spelar ingen roll. På nåt sätt lyckas jag spänna axlarna och nacken så att jag får problem efteråt. Hur gör man alltså? Nu har jag försökt vara konsekvent med mina övningar, som sjukgymnasten gav mig förra veckan. Jag vill verkligen komma igång med träningen och genom att börja försiktigt med rätt övningar träna upp coren ordentligt. Men jag ska inte ge upp. Det borde ju gå över efter ett tag.

Sista nätterna har varit lite jobbiga. Jag har somnat gott på kvällen men vaknat alldeles för tidigt och känt mig pigg. Jag har haft svårt att somna om. När klockan är fyra, halv fem är det nästan ok men i natt vaknade jag klockan tre!! Det är inte ok. Jag slumrade bara en stund dessutom. Jag har varit pigg hela dagen så än så länge har det inte påverkat mig. 

Idag öppnar Sverige upp igen efter pandemin. Samtidigt är smittspridingen som störst nu här i Norrbotten. Det känns mer som att det inte är en fråga om när vi blir smittade utan när. Lika bra kanske att göra bort det nu. Om en månad drygt ska jag åka till Stockholm i fyra veckor på kurs. Då vill jag inte vara sjuk.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen