Onsdag den 16/2-2022

 

I natt vaknade jag klockan två och kunde inte somna om. Jag slumrade till lite grann emellanåt men inte sammanhängande och länge. Det har dock fungerat bra idag. Jag har varit pigg, trots att jag tog tredje vaccinsprutan igår. Att jag vaknar mitt i natten och det känns som om det är morgon har oroat mig och jag har väl tänkt att det antagligen är klimakteriebesvär. Jag vet många som lider av just detta som är i klimakteriet. Det jobbiga med detta i så fall är att det känns som att jag inte kan göra något åt problemet. Det är inte längre något tillfälligt övergående utan styrs av bortfallet av hormoner som jag inte kan påverka alls. Den känslan är inte skön alls och den hjälper mig inte att komma ur situationen. Så jag väljer att se det som en tillfällighet. Jag accepterar att det är som det är och jobbar vidare på mina strategier. Ikväll ska jag ta allergitabletterna och då brukar det inte vara något problem. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen