Fredag den 6/8-2021 

Sista semesterdagen. Jag vaknar i stugan och älven ligger spegelblank, Man tror att det är molenen och himlen man tittar på. Solen skiner och värmer. Fåglarna kvittrar. Svalorna jagar varandra precis över vattenytan och stannar på vår brygga som jag borstade ren från fågelbajs igår. Jag blir inte sur. Hur kan man bli det en sån här morgon. Jag mår inte toppen. Det är ju dagarna före mens och snart börjar jag jobba. Vore konstigt annars. Men jag ska fånga den här dagen så bra som jag bara kan. I eftermiddag kommer även barnen hit till i morgon. Oavsett hur jag mår ska vi njuta tillsammans så mycket som det går. Jag ska verkligen försöka.

 Jag har haft två fantastiska dagar nu. I förgår var jag och Niklas till Luleå. Jag följde med honom till läkaren på kontroller och sen hälsade vi på hans mamma. Sen åkte vi inte till stan och shoppade lite. Vi åt lunch ute på en uteservering och det var fantastiskt gott och trevligt. Vi avslutade på Mio möbler där vi provade ut en fåtölj åt mig. Vi kom fram till att det är ju jag som inte kan sitta bra i soffan, de andra är nöjda så varför kosta på en hel soffa. Jag hittade dessutom en fåtölj som var mycket billigare än den vi först tittat ut. Det var en toppendag och jag mådde så himla bra i kropp och själ.

Igår vaknade vi här i vårt paradis bara jag och Niklas. Vi satt på bryggan på morgonen och tog en morgonpaddling runt ön. Hela dagen var lugn och harmonisk och vi trivs så bra i varandras sällskap. Jag är så tacksam för det. Jag har så mycket att vara tacksam för.Verkligen.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen