Lördag den 14/8-2021 

Hela första veckan har passerat. Jag har inte orkat skriva efter arbetsdagarna. Det har gått upp och ner. Första dagen började riktigt tungt. Jag mådde sämre än jag kom  ihåg att jag mått på länge. Jag kände mig verkligen inte stark och trygg och med självförtroendet i topp när jag kom till jobbet. Trots detta försökte jag verkligen ta det som det var. Jag gick och tränade och fastän även det kändes kämpigt så vände det och jag mådde lite bättre på eftermiddagen. Men under resten av veckan kände jag mig piggare och mindre vinglig. Jag hade provtagning inför operationen på onsdagen och det gick bra. Jag fick inget direkt besked på när i höst den kommer att bli men förhoppningsvis inom en månad. Läskigt som fan. Jag gick in och kollade på 1177 på mina provsvar och blev lite chockad att jag bara hade 97 i blodvärde. Jag trodde inte att jag låg så lågt. Kan ju förklara varför jag känt mig sämre på sistone. Det kanske har ett samband faktiskt. Så nu käkar jag järntabletter igen för fullt. Få se om jag får tillbaka halsbrännan, som försvann i början av sommaren när jag slutade äta dem. Då vet jag i alla fall att det var dem som var boven.

I helgen är vi hemma. Det är jättevarmt idag så jag hade jättegärna varit i stugan och paddlat iväg med kajakerna, men Niklas jobbar delvis och har jour i helgen så det blir en hemmahelg. Jag har ganska nyss stigit upp och planen för idag är väl att åka till stan och köpa skor till Elliot. Sofia hade också tittat ut några kläder. Jag funderar på att köpa nya sängkläder för jag är så less på alla våra gamla. Hösten är omstart och börja om för mig och jag älskar att byta gardiner, köpa nya kläder och bara komma igång igen. Men till veckan startar det upp på riktigt på jobbet. De flesta kommer tillbaka, i veckan har vi bara varit halv styrka, och möten och projekt startar upp igen. Så jag ska också försöka att ladda upp batterierna i helgen. Veckan har som sagt varit rätt tuff. Jag fick mens också mitt i veckan, vilket inte alltid är så bra för min hälsa. På det sättet ska det bli spännande att se om jag kommer att bli piggare och må bättre när jag blir av med den efter operationen.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen