Måndag den 2/8-2021 

Nu har jag tagit min andra dos av covid vaccinet. Hon som tog emot oss sa att det var större risk att bli dålig av andra dosen. Hon hade själv inte känt av något av dos nummer ett men fått 39 graders feber av andra dosen. Det känns ju inte så kul, med tanke på att jag ändå blev dålig första gången. Men det är bara att avvakta. Får väl proppa mig med ipren och tycka synd om mig själv för att semesterdagar blir förstörda. Om jag nu blir dålig. Blir jag som förra gången så är det ändå överkomligt då jag blev bättre av ipren. Jag hade i alla fall ingen feber. Jag får ju sällan feber i andra fall så. Vi hoppas på det.

Vi hade egentligen tänkt åka till stugan i em för att de lovat hyfsat bra väder, men så tyckte vi att det inte kändes så skönt i luften och beslutade oss för att stanna hemma. Fast nu känns det ganska varmt och skönt ändå så jag funderar om vi tog rätt beslut.

Det kändes igår som om det höll på att bli bättre med kisseriet, men idag har det varit jättejobbigt. Jag blir kissnödig nästan direkt efter att jag gått på toa och efter två timmar måste jag gå annars exploderar jag. Jag hoppas verkligen att det går över snart för det är så psykiskt jobbigt att vara konstant nödig. Man kan inte slappna av. Jag läste en blogg om en tjej som hade problem med sitt myom och hon skrev också om hur jobbigt det var framför allt i perioden mellan ägglossning och mens då myomet tryckte extra mycket på kissblåsan. Så upplever jag också att det är för mig. Just i den perioden. Det måste ju vara hormonellt. Det som känns tröstande med det är att det ändå lugnar ned sig när jag får mens. Ibland har jag känt av det lite grann någon dag bara men den här gången har det hållt på i flera dagar och idag har det varit värre än någonsin. Jag bävar nästan för att gå och lägga mig då jag känner mig konstant kissnödig. Men blir det jättejobbigt kan jag prova med p-pillrena. Efter det så försvann dessa problem och kanske kommer de tillbaka nu när mensen har börjat stabilisera sig till sitt normalläge efter att jag slutat med pillrena.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen