Söndag den 1/8-2021

 Vilken dag det blev igår. Tänk ibland överraskar livet en på ett sätt som lyfter en till en helt annan nivå. När jag och Niklas åkte till stugan efter lunch tänkte vi bara att vi åker dit så är vi på plats i morgon när vi har mötet. Men när vi kom hit lös solen och det var varmt. Vi skyndade oss att ta fram kajakerna och åkte på en tur runt ön. Solen lös hela tiden och det var nästintill spegelblankt på älven. Helt underbart. När vi kom tillbaka tog vi ett dopp och solade oss sedan torra i lä bakom stugan. Vi hade tagit med oss rester från grillmiddagen i förrgår och vi dukade ett litet bord och två stolar i solen nere vid bastun, Niklas satte på lite musik och vi njöt av god mat, sällskapet av varandra och solen och värmen. Vi filosoferade och pratade om livet och vad vi vill och inte vill och det var så härligt att bara vara vi och att vädret överraskat oss så totalt. Sen spöade jag honom i kubb. Vi bastade och avslutade kvällen med en brasa och några grillade falukorvar. Min favorit sen jag var liten. Dagen kunde inte ha blivit bättre. Jag ler nästan ända in i själen när jag tänker tillbaka på den.

Idag är det mer mulet och jag känner mig lite sämre men jag tar en stund i taget och gör det bästa jag kan för vem vet när livet överraskar en nästa gång? Kanske oftare om man är öppen för det och tror att det händer. När man skapar möjligheterna oavsett väder. Ibland blir livet också så fantastiskt bara för att det inte alltid är så självklart för mig att bara orka med vardagen. Jag kan vara lycklig av att diska eller hänga upp en tvätt om jag mår bättre efter en svacka. Det är välsignelsen med att må dåligt då och då. Man uppskattar verkligen ljuset när det varit mörkt ett tag.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen