Måndag den 29/3-2021

Det har varit en fantastisk helg på så många sätt och vis. Vi har fått vara i stugan, jag har sovit gott bägge nätterna, vi har haft våra vänner Jenny, Jonas och Ville på besök och solen har skinit. Vi har ätit gott, bastat, vi lyckades tom fylla poolen med vatten från älven och värma upp det så vi kunde bubbla på kvällen. Jag kände mig så lycklig och glad. Snart är det påsk och Adina kommer hem på onsdag kväll. Då håller vi tummarna för ett fortsatt soligt väder så vi kan njuta hela familjen i stugan precis som i helgen.

Däremot känner jag mig tom och inte särskilt peppad över att jobba hemifrån idag. Kontrasten från helgens underbara sammanhang till detta hopplösa, tröstlösa och tråkiga hemmaarbete tömde mig på energi. Men jag får försöka göra det allra bästa av den här dagen också. Jag ska verkligen försöka göra nåt vettigt av mina arbetsuppgifter så att jag kan känna meningsfullhet även dessa dagar. Att glädje är ett val har jag ju sedan länge lärt mig och det handlar om att se på saker på rätt sätt. Att se möjligheter istället för tråkigheter och problem. Att se livet från den ljusa sidan. Dont worry. Be happy😊

 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen