Söndag den 27/9-2020

Dagarna går. Jag är lite bakis efter gårdagen. Vi hade våra vänner och grannar på middag. Vi städade och fixade inför den hela dagen igår. Sen blev det ju såklart senare än mina vanliga niokvällar, bara det. Men det var trevligt. Vi har inte träffats på hela den här coronaperioden så vi hade mycket att ta igen.

Sista veckan har varit hektisk. Det har hänt mycket och jag har verkligen befunnit mig mitt i nya, spännande händelser som både varit tuffa men samtidigt utvecklande. Tågresan till och från Stockholm var en sådan. Jag blev lätt åksjuk särskilt på nerresan, och med mitt balanssinne kände jag mig vinglig och yr hela resan. Jag sov inte särskilt mycket men jag känner ändå att det gick rätt bra och jag kom ju fram hel och i hyfsad form så jag känner mig ganska stolt ändå att det gick så pass bra. Vi fick ut det vi ville av dagarna i Stockholm, jag och min kollega, och det känns spännande och lärorikt att få ta över objektet och utveckla det som vi vill. På jobbet hemma här i Boden har jag haft fulla dagar i motsats till innan sommaren. Det är så mycket roligare och jag känner mer och mer att jag skapar mitt eget liv. Det är verkligen som att önska, beställa och så kommer det till mig.

Nästa grej på gång är nog försäljning av huset. Att hitta ett hyresalternativ, där vi inte behöver tänka på att underhålla och lägga ut pengar på ytterligare en fastighet. Vi vill fokusera på stugan nu. Men det är en mognadsprocess som tar tid. Barnen vill inte flytta ännu och jag vill ha med alla på båten. Vi har ju bott här i över tjugo år nu. Barnen har växt upp här så det kommer att bli känslomässigt jobbigt att sälja. Men vi får börja planera så sakteliga.

Är det inte fantastiskt att man kan skapa sitt eget liv? Att det handlar om att tänka på rätt saker, fokusera på vad man vill, tro att man får det och sen bara invänta resultatet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen