Måndag den 14/9-2020

Jag har inte sovit så gott i natt. Låg vaken två timmar mellan halv tre och halv fem ungefär. Det snurrade i huvudet. Idag har jag haft en full dag på jobbet. Roligt när man får mycket att göra, dagen har gått fort. Nu känner jag mig dock tom. Fick nästan lite ångest. Men jag fortsätter hoppa på nya saker för att stretcha min modighetsmuskel och för att fortsätta växa och må bra. För i det stora hela mår jag ju bra. Jag skriver mycket om de jobbiga stunderna. Om när jag är yr, sover dåligt, har ångest, ont i knäna, blöder som en gris och gud vet allt. Men om jag skulle skriva ned alla underbara, roliga stunder också skulle sidorna knappt räcka till. Men jag borde verkligen fokusera mer på dessa. För det är de som räknas och det är stunder som de som växer när jag ger dem mer energi. Så idag väljer jag att berätta om hur kul det har känts för mig på jobbet, när jag fått vara med och känna mer ansvar. Jag har lärt mig nya saker och jag känner mer och mer att jag trivs på jobbet igen. Arbetsglädjen är tillbaka och med den också trivseln och de lätta stegen.

Jag och Niklas har det bra tillsammans. Vi har några helger kvar i stugan innan det blir vinter. Det är mysigt att vara där även när det är höst och kallare.

Nästa vecka åker jag till Stockholm med jobbet. Jag får träffa Adina och Simon. Jag får resa igen. Läskigt men otroligt utvecklande för lilla mig som går vilse i mitt eget hus. Det finns så mycket att vara glad och tacksam för. Det gäller att inte fastna vid det som inte känns lika bra. Att inte klistra sig fast som ett klistermärke på alla jobbiga saker och bara vänta på att någon ska klösa bort mig. Välj själv. Välj Glädje. Ett val jag måste göra om och om igen. Varje dag. I natt ska jag sova gott också.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen