Tisdag den 19/3-2019

 JAG LEVER!


Min andra dag avslutad. Jag lever och överlever! Känner mig stolt. Känner att det är skönt att komma hem, precis som jag trodde. Jag känner mig som en del av något spännande. Alla är snälla. Jag har väl inte hittat någon särskild än, ingen är som Maritha eller elvaklubbarna men det kanske kommer med tiden. I morgon ska jag fysa på arbetstid. Bara det liksom!

Idag efter middagen gick jag på en promenad. Det var fortfarande ljust ute och Niklas jobbar. Jag kände att jag kunde behöva röra på mig efter alla timmar stillasittande i veckan. Sen kan man behöva det för att inte somna i soffan. Jag känner mig lycklig. Jag känner mig stolt över mig själv. Jag känner mig modig. Jag ska försöka bjuda ännu mer på mig själv. Ta lite mer plats. Känner att jag är lite för tyst och försiktig. De andra känner ju varandra rätt bra och pratar på om saker som de har varit med om. Men jag ska tro lite mer på mig själv. Våga prata. Jag duger. Jag är bra. Jag ska låta mitt ljus lysa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen