Fredag den 22/3-2019

 KAN INTE SLUTA LE!


Tänk vad livet vänder. Jag känner mig så lycklig. Så nöjd över där jag är, vad jag har klarat av men framför allt vilken inställning jag haft till allt det här nya. Jag har känt mig så glad och positiv. Visst har det känts pirrigt, vissa gånger har jag varit rädd att jag ska bli utanför, inte passa in, men den sidan av mig förstår jag och omfamnar. Det finns en anledning till att den oron finns inom mig, men samtidigt vet jag att jag är så värd att tycka om. Att jag är snäll, omtänksam, rolig och glad och inget hellre vill än att umgås och hitta nya vänner. Idag har det känts så roligt. Jag känner att gruppen jag hamnat i är bra och inkluderande och jag känner mig välkommen. Jag ser mina arbetsuppgifter som en utmaning, resor och utbildningar, som jag kommer att kunna göra som ännu större utmaningar och det pirrar härligt inom mig. Jag ler inombords fortfarande. Vi har ätit mat och druckit vin och suttit och pratat länge vid bordet, jag och Niklas. Vi har en stegtävling på jobbet och jag och Niklas funderar på att både cykla och promenera till jobbet här i vår. Det stämmer verkligen att livet blir vad man gör det till. Om man ser möjligheter och svårigheter som utmaningar, så ler man inombords. Som jag gör nu. Tacksam.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen