Måndag den 18/3-2019

 DEN STORA DAGEN!


Så var den här omtalade dagen här. Dagen som är större för mig än något annat på länge. Hade jag varit i toppform hade det ändå varit stort för mig att söka mig bort från trygga Vattenfall och Heden, men nu när det dessutom gungar och svajar och jag känner mig långt ifrån säker på mig själv och min förmåga, känns det uppriktigt sagt läskigt. Jag vill så gärna hitta till den där känslan jag hade när jag började i Luleå och självförtroendet var på topp. Jag kände mig säker, trygg och optimistisk. Jag hade fått en magisk tro på mig själv. Om jag hittar tillbaka till den oavsett hur jag mår i övrigt så vore det fantastiskt. Men det får komma successivt den här gången. Jag får bygga upp den, steg för steg. Jag tror ändå att det kommer att gå bra. Det viktiga är att jag blir bra emottagen och att jag känner mig trygg med det jag ska prestera och med människorna runt omkring mig.



Jag har varit så oerhört modig som tagit detta steg. Särskilt med tanke på min egen resa, som många inte är medvetna om. Jag är stolt över mig själv. Niklas är stolt över mig och idag ska jag försöka tänka: Jag utgår från där jag är, tar det jag har och gör det bästa av det!



Det blir spännande att se vad som blir skrivet om min första dag i raderna under….



Sitter och väntar på hämtmaten. Jag är glad. Det har gått bra. Jag har blivit så bra välkomnad. Allt har varit så proffsigt. Jag har en jättefin arbetsplats, en ny iphone 7, trevligt bemötande. Mycket att ta in, men det var jag ju väl medveten om.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen