Lördag den 7 juli 2018
LÅT SEMESTERN BÖRJA!

Sitter nu vid mitt nygamla databord i Elliots gamla rum. Sitter rätt bra här. Kanske kan jag komma igång och skriva nu när jag har en bra plats dessutom.

Första dagen på en lång ledighet. Jag har sett fram emot dagar utan krav. Dagar då jag kan återhämta mig. Fylla på med goda energier bara. Det betyder mycket närhet till familj och goda vänner, meditation och reflektion, många satori- stunder då världen stannar och man inser att man är ett med allt och lyckan finns inombords.

Jag fick börja dagen med en acceptansmeditation. Det kändes som om tankarna bara virvlade runt i huvudet och jag kände en stress och press och en oro att allt inte ska bli så bra som jag hoppas. Ledighet har många gånger inte blivit så bra för mig. När jag slappnar av och önskar så högt att det ska bli underbart, blir det ofta tvärtom. Jag förstår det där som menas när man pratar om attraktionslagen och att om man vill något desperat så finns det en oro i bakgrunden som förstör och sänder motsatt budskap. Man ska önska och sen låta det vara, bara veta att det kommer att ske. Det är väl det som är det svåra. Jag vet aldrig hur jag kommer att må från dag till dag men jag vet att min inställning till hur jag mår påverkar hur länge jag mår som jag mår. Bara den tanken skapar krav på en prestation. Jag vet hur jag inte bör tänka- alltså är det indirekt mitt fel om jag mår piss hela semestern. Det blir inte så mycket hjälp att veta detta med andra ord. Fast å andra sidan, om jag lyckas bara vara i nuet och acceptera det som kommer och går och njuta så mycket som det går så kommer allt av sig själv. Jag måste också acceptera att det är helt normalt att tänka som jag gör och inte anklaga mig min oro. Den är berättigad. Så med detta sagt vill jag bara säga- Låt semestern börja!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen