ATT ACCEPTERA!


Torsdag den 19 juli 2018



Nu har det gått några dagar. Det har varit så varmt att vi mest varit i stugan och badat. Man orkar liksom inget mer. Igår var vi dock på Gröna Lund, mötte upp Adina där. Jag som inte åkte karuseller, utan gick runt med all packning i värmen hade det nog tuffast men vi var alla helt slut efter dagen. Vi promenerade genom Gamla Stan in till centrum och åt middag tillsammans innan vi tog Bussen tillbaka till Nyköping, där vi parkerat bilen och Adina for hem med Elina.

Yrseln kommer och går. Det har varit mycket bättre något tag men idag är det lite sämre. Men jag läser en bok om acceptans och försöker gilla läget. Det har jag definitivt blivit mycket bättre på. Att gilla läget, acceptera. Tidigare kämpade jag mot så infernaliskt, i sinne och kropp. Jag blev arg, irriterad och hade svårt att acceptera varför jag mådde dåligt. Nu kan jag mer surfa på vågen. Vågen av upp och ned som alla människor har. Jag har kommit igång att skriva lite grann. Läser också en del. Jag och Niklas promenerar nästan varje dag. Ikväll kommer Adina hit till stugan. Det blir mysigt med hela familjen samlad.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen