Torsdag den 28 juli 2018

Hemkommen efter en två dagar kurs i Vattenkraftsteknik. Allt har varit jättebra. Jag har lärt mig jättemycket av det jag behövde kunna och vi har gjort intressanta studiebesök på kraftstationer i Jokkmokk. Trevligt sällskap, god mat. När jag kommer hem möts jag av samma röra som jag mött senaste veckan. Kaos i köket. Disk framme, äckligt på diskbänken, en trasa som inte är ursköljd eller urvriden på hela dagen ligger i slask och vatten i hon. Jag tappar humöret. Vill inte komma hem och gnälla och tjata på barnen det första jag gör när jag varit borta sen igår men hur gör jag? Jag bestämde mig i alla fall för att inte plocka undan. Bara låta det vara som det är. Adina hade lovat att laga mat så hon får väl i sånna fall plocka undan. Men hon går in i köket och bara lagar mat. I röran. Hur ska jag kunna låta sånt vara? Hur ska jag få barnen att ta större ansvar? Förstå att jag mår illa av sånt här? Sen jobbar Niklas kväll igen…hur less? Igår var han hemma i tid men då var inte jag hemma. Han orkar ju inte med hemmet heller. Han lagade ingen mat igår, utan köpte pizza. Jag vill inte vara en gnällig mamma. Men vad är alternativet? Att jag bara ska gilla läget. Jag vet inte. Blir så himla less bara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen