Söndag den 27 maj 2018 ” Mors dag”

Blev väckt på sängen av Sofia, som uppvaktade mig på mors dag med sång och present. Elliot sov borta med klassen på ett sista äventyr innan de splittras inför klass 7,Adina sov och Samuel bor ju som sagt inte hemma längre. Konstigt. I veckan åker Adina iväg på studentresa till Magaluf och Niklas åker till Stockholm samma dag, så i tre dagar blir det bara jag, Sofia och Elliot hemma. Min stora familj håller på att bli mindre. Är jag redo för det? Blir man någonsin det? Känslan av att saker håller på att ändras, att man åldras, inte har så länge kvar här på jorden, att man måste ta till vara på varje dag gör sig påmind ganska ofta. Jag funderar över om jag är nöjd och lycklig nu? Vad jag vill ha eller behöver för att vara det? Ibland känner jag mig tom. Ibland fullständig. Jag måste lista ut när jag känner lycka och vad jag gör då? Vem jag är med då? Sen göra mer av det. Det börjar bli tydligare och tydligare nu. Innan hade begränsningar byggt upp murar och fick mig att inte veta vad jag vill och önskar längre. Så många möjligheter låg utom räckhåll, tyckte jag. Nu när jag lyckats hoppa över många av mina murar så lever jag på nytt, upptäcker på nytt, kommer ihåg vem jag var, vad jag vill, vad jag tycker om att göra. Jag hade glömt bort det, förträngt det för att jag inte längre trodde att jag kunde.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen