Måndag den 18 juni 2018

Trist väder. En halvtråkig jobbdag. Bara tre till middagen. Niklas jobbar kväll och Adina jobbar också. Helgen var underbart härlig. Jag och Niklas har kommit nära varandra och jag tror att min utveckling har bidragit stort till det. Jag har lärt mig att lugna ned mig, att lyssna bättre, att prata i syfte att komma till en överenskommelse istället för att ha rätt. Jag berättar vad jag känner och hur jag tänker och berättar även vad jag önskar av Niklas. Han har förändrat beteenden som jag inte tyckt om. Jag har lugnt och sansat förklarat hur det får mig att känna istället för att anklaga och skälla och det ger honom chans att backa, tänka efter och ändra. Vi är gladare tillsammans, njuter av varandras sällskap och jag försöker att inte gnälla över hur jag mår så ofta utan är här och nu i det vi gör. Vi går på promenader och pratar, planerar och funderar. Vi dricker kaffe på altanen och jobbar ihop. Meditationen har verkligen förbättrat mina relationer till nära och kära. Jag har blivit så mycket mindre fördomsfull. Jag dömde många människor på förhand och hade nedsättande åsikter om dem. Nu försöker jag se dem med andra ögon; som människor som precis som jag vill bli älskade, sedda och hörda. Jag sänker garden och ler istället. Jag vågar vara mig själv. Det är ju fantastiskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen