Lördag den 6/11-2021 

Morgon i stugan. Jag och Niklas åkte hit i går mitt på dagen. Älskar att komma hit och nu var det tre veckor sedan, så längtan var extra stor. Vi värmde upp stugan, som blivit lite kall eftersom värmepumpen verkar ha gett upp. Tur vi har en pelletskamin mitt i köket, som värmer upp snabbt. Vi vilade lite grann på eftermiddagen, åt middag, bastade en liten stund och avslutade med att se på en serie, som vi börjat se tillsammans. Vi lade oss redan klockan nio som värsta pensionärerna😊 jag vaknade i morse klockan halv sex av att jag frös lite grann. Det vara bara 15 grader inomhus. Både pumpen och kaminen hade lagt av. Suck. Kaminen fungerar oftast bra men ibland blir det något errorfel och den stänger av.

Vi har varit ute på en promenad på morgonen. Det är fyra grader kallt och sol. Älven är spegelblank och det ligger en massa svanar precis utanför stugan och trumpetar. Undrar om de är på väg söderut snart. Vi gick ända upp till postlådan, dit och tillbaka tar det ca 20 minuter. Det är det längsta jag har gått sen jag operaredes och det kändes jätteskönt. Från och med nu ska jag börja promenera mera. Komma igång. Jag började om med plåstrena i onsdags efter att jag pratat med en sköterska från gyn. Som tur var så har jag inte börjat må illa igen. Idag är det dags att byta plåstret. Jag är så glad och tacksam att det fungerade så bra. Än så länge har jag varken känt av klimakteriebesvär eller biverkningar från plåstret. Hoppas verkligen att det fortsätter så.

Nu myser vi i soffan ett tag. Sen tänkte vi gå ut och grilla lite hamburgare till lunch. Vi åker hem till barnen i eftermiddag. Vi har tagit upp oxfile så det blir godmiddag ikväll. Jag är tacksam för livet.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen