Onsdag den 24/11-2021 

Idag är det exakt en månad kvar till julafton och nästan en månad till jag fyller femtio år. Hur galet?

Det är verkligen mörkt ute nu. Det har gått så himla fort de sista veckorna och nu känns det som om jag bara jobbar, äter och sover. Jag är fortfarande trött på kvällarna men orkar vara uppe lite längre än nio tack och lov. Jag vet inte om det förfarande är sviter efter operationen eller blodvärdet, som inte hunnit repa sig ännu. Mörkret hjälper nog också till kan jag gissa. Oavsett så begränsar det min fritid som känns näst intill obefintlig. Jag och Sofia ser på Bachelorette på vardagskvällarna efter att vi plockat bort middagen, men annars händer inga större grejer.

Men jag mår rätt bra ändå. Såret har läkt ihop bra. Jag har inte ont längre. Det sträcker och stramar och känns såklart när jag rör mig men jag kan sätta mig upp från liggande utan att det gör ont. Bara en sån sak😊 jag längtar efter att jag kan börja träna på riktigt igen. Förutom promenader kommer jag nog inte att göra några större och mer avancerade rörelser förrän det har gått tre månader. Då är det fritt fram att träna på riktigt. Då ska jag försöka komma igång med styrketräning och framför allt kondition. Det har inte varit så stor ide att träna upp konditionen tidigare p ga mitt dåliga järnvärde, men nu hoppas jag att jag ska kunna känna av skillnaden av ett högre hb.

På jobbet flyter allting på. Jag trivs bra och känner att jag går framåt i min utveckling. Att jobba med hemsidan har varit oerhört roligt och jag har lärt mig väldigt mycket under den här hösten. Jag hoppas verkligen att jag får fortsätta med det och att jag kan bli en riktig fena på det framöver.

Ikväll har jag och Sofia bakat en adventskaka. I söndags julpyntade jag och i helgen som kommer åker vi till stugan och tar fram adventssakerna där. Ska bli så mysigt med jul. Adina och Simon kommer hem över jul och vi kommer nog att fira som vi brukar med Niklas släkt. Vissa har man inte träffat på över ett år pga pandemin. Hoppas verkligen att vi inte får ett bakslag nu utan att vi kan få fortsätta öppna upp samhället och umgås som vi gjort tidigare.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen