Tisdag den 2/11-2021 

Det är tidigt på morgonen. I natt har jag sovit nästan sex timmar i sträck, vilket inte hänt sedan jag opererades. Jag kan bara sova på rygg just nu och det gör ont när man rör sig så sömnen har blivit lite lidande men å andra sidan är det ju inte lika full rulle på dagarna som i vanliga fall så det gör nog inget. Jag känner mig inte alls trött. Sen kan jag ju sova på dagarna om jag vill.

Innan operationen tänkte jag mycket på det här om allting verkligen skulle vara värt det. Jag var orolig att de blödningsproblem jag hade skulle bytas ut mot andra problem, som det här med klimakteriebesvär t ex. Nu står jag i det läget. Det blev inte som det var tänkt och nu får jag börja medicinera mot en rad andra besvär, som jag inte hade innan. Jag undrar vad som hade hänt om jag inte hade opererat mig. Men hur ska man veta? Nu har jag gjort ett val och det blev såhär, nu måste jag utgå från detta och försöka göra det så bra som möjligt. Men en del av mig suckar inombords. 

Idag har jag jobbat hemifrån hela dagen. Det har gått jättebra och har känts riktigt skönt att få göra något på ”riktigt” igen. Jag har också varit utanför huset för första gången på en vecka. För en vecka sen hade jag kommit hem, träffat familjen, petat lite i maten och lagt mig pall i sängen. Jag var helt slut kommer jag ihåg. Ibland känns det som om jag har lika ont ännu men det är ändå stor skillnad. Jag gick som en ostkrok. Helt oförmögen att räta ut ryggen var jag. Jag blev helt slut av att vara uppe i tio minuter. Idag är jag uppe hela dagen, även om jag varvar mellan att sitta ned, gå på stuggolvet och vila ryggen i sängen. Men som sagt i dag har jag suttit framför datorskärmen nästan hela dagen. Sen har jag lagat mat och följt med och handlat på Willys. Så jo, det är ganska stor skillnad från förra veckan. Niklas tog bort förbandet som lagts över såret idag och satte dit ett nytt. Det såg ut att ha läkt ihop riktigt bra, så det känns ju skönt. Var lite orolig att det blivit någon infektion eller så eftersom jag fortfarande har så ont i såret men det är nog troligtvis inne i magen. Utanpå är det ju nästan läkt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen