Lördag den 23/10-2021 

Idag har varit en bra dag. Jag kom igång med att städa i morse. Tänkte att det är lika bra att röja lite extra inför min sjukskrivning. Det lär ju inte bli så mycket städa för mig på ett tag kanske. Det var skönt att ha något att göra. Det har varit en underbar vinterdag idag. Det kändes nästan som om det vore mars. Solen lös på ett vitt landskap och det luktade tom vår. Man blir glad i hela kroppen. Solen gör sina sista tappra försök att dela med sig innan den kryper undan och gömmer sig till slutet av januari. Snart är det mörkt nästan hela dagen. Jag är fortfarande konstigt lugn. Jag är glad så länge jag kan vara i nuet och inte stressa upp mig av tankar om operationen på måndag. Jag får helt enkelt vara inställd på att jag kommer att vara nervös och stressad i morgon kväll och på måndag morgon. Ända fram till operationen. När jag vaknar upp är det över. Då får jag ställa in mig på något annat. Att ha ont och kanske må illa. Det tar jag då. Men just nu känns det bra och jag är så glad över att jag kan slappna av så att inte hela helgen blir söndertrasad av oro. Så tänkte jag mig det innan. Jag är stolt över mig själv. En sak i taget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen