Tisdag den 19/10-2021 

Jag är stundtals sjukt nervös. Vet inte hur jag ska hantera mina känslor. Hur kan det vara så skrämmande att göra något som man aldrig gjort förut? Jag har ju inga dåliga erfarenheter i alla fall. Jag vet inte vad som är läskigast. Om det är tanken av att sövas ned och inte veta vad de gör med min kropp eller rädslan över hur jag kommer att känna mig när jag vaknar upp. Kommer jag att må illa, vara yr och förvirrad och ha väldigt ont? Jag är också rädd för komplikationer som kan uppstå. Tankar på om det är värt det dyker såklart upp. Mår jag verkligen så dåligt? Har jag så stora problem på riktigt eller kan jag stå ut? Jag vaknar på nätterna och tankarna tar genast fart. Hur ska det vara sista natten? Jag lär inte sova många timmar alls. Dessutom ska jag infinna mig klockan sex på sjukhuset.

Just nu känns det som om jag håller på att bli förkyld. Vad händer då`? jag vill samtidigt inte skjuta upp operationen om jag ändå ska göra den. Lika bra att göra bort den nu då. Jag är återigen tudelad.

 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen