Lördag den 2/10-2021 

Idag har varit en lugn dag hemma. Jag brukar inte uppskatta hemmadagar i soffan för då blir jag bara seg och yr till slut, men efter en vecka på resande fot och sena kvällar såg jag fram emot att bara göra ingenting. Resan till Arboga gick bra. Jag hann träffa Adina och Simon i stan på middag innan jag tog tåget och åkte vidare på tisdag kväll. På hotellet bodde även två av mina kollegor från Enköping och vi hade en trevlig vistelse på hotellet som låg mitt i stan. Arboga är en vacker och historisk plats där kullerstensgatorna avlöser varandra och kantas av gamla trä- och stenhus. Det slingrar sig en å genom staden, som tidigare i historien fraktade järnmalm från Bergslagen.  

Jag blir alltid lite tagen av pittoreska miljöer och drömmer mig gärna bort till fantasier om hur det sett ut just där för 100 år sedan eller längre.

Vårt arbete med hemsidan, som jag kommit dit för att genomföra, gick bra och det kändes meningsfullt. Det jobbiga var själva resan. Det går inte så många flyg numera och jag blev även denna gång tvungen att ta sista planet klockan kvart över nio. Jag var hemma strax efter halv tolv på kvällen. Natten innan hade jag knappt sovit nåt alls, så sömnskulden var stor när jag kom hem. I natt sov jag 10 ½ timma!! Men det behövdes nog. Jag tog en sömntablett ( lergigan ) igår och har även tagit en i kväll. Jag tror att jag sov dåligt i Arboga p ga min piller som jag tog för att skjuta upp mensen, men jag tar det säkra före det osäkra.

I morgon blir det nog en sväng till stugan och på hemvägen svänger vi förbi pappa. Har inte träffat honom sen i sommar.

 

 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen