Fredag den 22/10-2021 

Idag fyller Elliot 16 år. Det känns som en evighet sen som jag låg på BB med honom. Känns som om han alltid har funnits. Vi har firat honom i morse och ikväll tänkte vi gå ut och äta hamburgare på

Bastard Burgers. Han har fått välja själv. Niklas är inte med för de har fest på hans jobb just ikväll. Det är tur att jag får något annat att fokusera på i helgen. Men faktum är att det känns mycket lugnare nu inombords än tidigare i veckan. Det är precis som om jag ältat klart nu. Jag har funderat och mentalt förberett mig på hur det kommer att bli så nu känner jag mest att jag vill ha det överstökat. Det känns inte längre som något oövervinnligt. Jag kommer att gå igenom detta och jag vet att jag kommer att vara sjukt nervös och orolig på måndag morgon, men jag kommer att genomföra det och jag kommer att klara det. Det kommer att gå bra och jag kommer att växa som människa. Att göra något som känns så sjukt läskigt som det här känns för mig och komma hel ut på andra sidan kommer att stärka mig. Någonstans inom mig är det lite häftigt att utmana sina rädslor. Tänk om jag lyckas att totalt överlämna mig till situationen med känslan av att jag är ok med att inte ha kontroll. Jag lämnar över kontrollen till proffsen och litar på dem till hundra procent.

Jag är så lyckligt lottad som har en familj och vänner som kommer att ta hand om mig när jag kommer hem. Jag ser fram emot att vila i deras vård och omsorg. Så oerhört tacksam för det. Jag är inte ensam.

Jag längtar efter att läsa i dagboken i efterhand och veta hur bra allting har gått. Det är nära nu. Bara några rader.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen