Måndag den 26/4-2021 

Året som nyss började har snart nått halvtid. Det är helt otroligt. Det gäller att fylla dagarna och njuta så mycket man kan så att de blir så meningsfulla och minnesvärda som det går. Det är svårt såklart, men varje morgon borde man vakna och se fram emot något. Idag tänkte jag ta mig till gymmet för första gången på väldigt länge. Jag har känt mig svag och haft lite problem med ryggen på sistone och inte vågat träna så mycket hårdare än promenader. Men nu känner jag mig redo. Ska bli kul att träna. Det är en utmaning och samtidigt mår man så himla bra efteråt. Det ser jag fram emot.  

Jag jobbar hemma idag. Undrar hur länge det här ska pågå? Hade ju hoppats att det skulle ha gått över vid det här laget men tyvärr verkar det snarare tvärtom. Smittan ökar i hela Sverige och då vore det galet att återgå till arbetet som vanligt. Men jag saknar alla arbetskamrater, rutiner och fysiska möten. 

I helgen har det varit aprilväder verkligen. Det har snöat, stormat isvindar och solen har lyst med sin frånvaro. Nu längtar jag efter vårsol och värme och öronbedövande fågelkvitter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen