Lördag den 1/5-2021

 

Första maj idag. Kalla vindar som piskar och som tillintetgör den lilla värme solen lyckas frambringa. Som vanligt i valborgstider skulle jag säga. Vi har ändå varit i stugan och gjort vårt bästa för att mysa på. Jag och Niklas kom hit redan i torsdags. Isen har släppt och isflak flyter omkring i strömmarna. Det ligger kvar ca tre meter is precis vid strandkanten, men vi lyckades ändå få ned pumpen utanför kanten så att slangen räckte hela vägen upp till poolen. Vi fyllde den på torsdagskväll och på valborgsmässoafton hade den värmt upp till sköna fyrtio grader. Barnen kom på kvällen och vi grillade kött, bastade och bubblade och spelade spel. Vi avslutade kvällen med ett pussel som jag och Niklas färdigställde efter att barnen åkt hem. Idag vaknade jag vid åttatiden. Vi åt frukost och nu har vi packat ihop för att åka hemåt. Vi sitter dock och väntar in katten som är ute på villovägar. Hon brukar känna på sig när det är dags att hamna i buren, och det tycker hon inte om.

Idag när vi kommit hem ska vi åka och handla lite hygiensaker till en ensamstående mamma med tre pojkar som behöver lite stöd. Jag är med i Giving People och det känns bra att kunna dela med si g till de som inte har det lika bra ställt just nu. Man kan lätt själv hamna i den situationen.

 

 


Vi åt gott i helgen. Smörgåstårta på torsdagen och grillat på fredag. Mums. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen