Söndag den 4/10-2020

Sitter uppe själv i stugan. Har sovit så himla mycket den senaste veckan, så jag vaknade faktiskt före sex i morse och kände mig utvilad. I går kväll när jag gick och lade mig kände jag mig nästan lite sjuk, sådär som jag brukar känna mig när jag får lite feber. Men det har jag sovit bort. Niklas och Sofia sover, och eftersom stugan bara har ett stort rum och vi alla sover i samma utrymme ville jag inte väcka dem. Så jag smög ut och satte mig i sovstugan. Det är kallt här uppe. Jag har satt på elementet men det tar ett tag innan det blir nog varmt. Men jag sitter med en filt och ordentligt med kläder så det går bra. Det är rätt mysigt ändå.

Den här helgen har varit så himla mysig. Vi kom hit i fredags allihopa, lagade middag och åt tillsammans med massor av tända ljus inne i stugan. Ute var det mörkt men vackert, spegelblankt på älven. Jag fick tyvärr värsta mensvärken under middagen och orkade inte följa med och bastu efter maten, men trots detta så tycker jag att det var underbart. Vi gjorde en eld ute och satt tillsammans i eldens sken och pratade och myste. Jag slås av att jag än en gång kan njuta av livet även om jag har ont eller mår dåligt. Jag uppslukas inte av det längre utan kan lyfta på mitt visir och titta utanför i större utsträckning. Det är underbart. Jag lever det liv jag vill just nu och även när det inte blir som jag hoppats på så kan jag ta det och gå vidare därifrån. Jag lever här och nu men önskar och beställer från livets katalog, som leverar i framtiden. Mitt jobb har blivit så mycket roligare och utvecklande än jag någonsin vågat hoppats på. Min nästa önskan är boken. Den som jag ska skriva en dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen