Söndag den 18/10-2020


Suck. Jag vet inte vad som händer i mitt underliv. Att jag har problem är jag medveten om. Orimliga blödningar, som lett till att jag fick järn intravenöst för en vecka sen, det vet jag. Det är inte roligt men jag har liksom accepterat läget just nu. Jag har hjälpmedel och en operation som jag väntar på men nu har jag också fått så mycket problem med värk. Jag har haft konstant mensvärk sen lunch igår. Jag tar Ipren som inte ens hjälper helt och direkt det går ur kroppen får jag ont igen. Sen får jag biverkningar av ipren också. Ont i magen och huvudet. Har sovit som en kratta i natt. Känner mig ganska uppgiven faktiskt. Jag brukar ha mens i 14 dagar minst, ska jag ha mensvärk så länge? Normalt sett så brukar jag bara ha mensvärk korta perioder under mensen och då hjälper ipren och Alvedon.

Har fått tabletter som man kan använda för att skjuta upp mensen med. De kan även hjälpa mot långa och oregelbundna menstruationer och värk. Men man kan behöva upprepa kuren tre gånger. Den här första gången verkar det inte fungera så bra i alla fall. Jag har mer ont än normalt och blöder lika mycket. Vi får vänta och se.

Idag kom första snön. Det blåser och viner och även om jag tycker om när det snöar så ser det lite väl ruskigt ut. Sen är jag ju inte på humör att gå ut eller göra nåt annat heller för den delen. Men jag måste försöka ta mig ut och storhandla. Niklas kommer hem från Kiruna ikväll. Han har varit borta sen i tisdags. Sen åker han iväg igen i morgon. Men veckan därpå åker vi till Stockholm för att hälsa på Adina och Simon. Det ska blir så roligt. Att få byta miljö lite och roa sig och vara ledig. Även om jag älskar att vara på jobbet nu. Det händer så mycket spännande och jag utvecklas verkligen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen