Lördag den 31/10-2020

Covid i huset?

Nu är vi hemma. Vi kom hem efter en tolv timmar lång bilfärd igår. Niklas körde hela vägen och vi var helt slut när vi kom hem. Niklas har dessutom fått hög feber och är jättedålig idag. Lite läskigt. Har vi fått corona i huset? Vi har ju varit försiktiga men vi har ju varit och handlat, shoppat och ätit på restaurang i Stockholm trots allt. Igår satt vi alla i bilen tillsammans, drack ur samma flaska, åt ur samma godispåse. I natt har jag sovit bredvid honom. Har han covid lär ju åtminstone jag ha blivit smittad. Men det kan ju vara något annat också. Man ska inte måla fan på väggen. Men som sagt. Det är läskigt.

Jag måste antagligen jobba hemifrån också, eftersom att Niklas är sjuk. Tills vi vet om det är covid eller inte. Tråkigt verkligen för jag har så mycket intressant och kul som händer nu på jobbet som jag inte vill missa. Mycket som kan förändras fort. Vi får ta en dag i sänder och se vad som händer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen