Onsdag den 8 augusti 2018



Veckan går fort. Jag hade gärna varit ledig en vecka till. Men jag har fått rätt mycket gjort och känner mig nöjd. Jag måste dock ta tag i skrivandet. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att sätta sig ned och göra något som jag tycker så mycket om. Vad är jag rädd för? Kanske att det ska gå så dåligt att jag inser att detta inte är för mig. Att det är för svårt? Sen måste jag ta mig tid i lugn och ro. Den tiden har jag just nu på dagarna när de andra är på jobbet. Men då vill jag också hinna undan en massa annat. Nåväl, idag tänkte jag få upp gardiner i köket och städa ur skafferiet. Det tar någon timma. Sen ska jag lägga tid på kreativitet av något slag. Jag håller på att fundera ut hur det blir när Adina flyttar. Sofia ska få flytta ned till hennes rum. Då måste vi sälja hennes loftsäng som blir för hög i källaren. Jag har lagt ut den på blocket. Jag tycker om att planera och flytta om. Det är ju kreativt. Ofta blir jag mer yr när jag gör sådana saker. Därför gör jag dem inte lika ofta. Vet inte varför. Om det nu är saker jag gör som jag tycker är roligt borde jag väl må bra. Hur som helst gäller det att lyssna till sitt inre, inte till yrseln. Den är inte alltid tillförlitlig som någon slags varningsklocka. Ibland är den det, men ibland går den igång av bara vanan, kanske av en inre oro när jag gör något kul att jag ska bli stoppad av just yrseln. Då är de bäst att inte låta den stoppa mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen