Onsdag den 25 juli 2018

 NYKÖPINGS GÄSTABUD!


Vilka fantastiska dagar. Igår var vi på ”Nyköpings Gästabud” en utomhusteater i Nyköping om året 1317, då Kung Birger bjöd in till Gästabud. Riktigt roligt och underhållande och sen fick man lite historialektion på köpet. Alla i familjen tyckte den var bra. I söndags var vi på Gripsholms slott och fick en annan historialektion, om Vasaätten. Jättespännande. Jag älskar att vandra runt i slott.

Nu är det bara tre dagar kvar innan vi packar ihop och åker hemåt. Det ska fortsätta att vara extremt varmt så det blir nog mest bad och sol och slapp de sista dagarna. Jag har verkligen landat nu sista veckan. Det tog ett tag för mig att komma till ro. Jag har däremot blivit förkyld och hostar hela nätterna. Lite jobbigt. Jag mediterar varje dag, försöker njuta så gott jag kan, försöker tänka på det här med energier. Hur vi avger energier och att om jag är öppen, glad och tänker kärlek så kommer andra att känna den energin och må bra av den. Jag känner även att jag har varit den tjatiga mamman här ibland, pga att vi är många på ett litet utrymme och mina barn är inte så bra på att plocka undan efter sig. Beror till ganska stor del på att jag varit för bra på att plocka upp efter dem. Men jag tycker inte om när jag bara gnäller. Jag ska försöka tänka på hur jag säger och hur viktigt det egentligen är. Sänka kraven lite nu när vi är på semester. Det har jag i och för sig gjort också. Jag är inte lika petig och noga med hur det ska vara omkring mig som tidigare.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen