Torsdag den 30/11-2017
PÅVERKAD!

Nu går det tungt. Kanske väntat efter alla utmaningar i livet just nu. Den jobbigaste utmaningen för mig är nog den jobbiga yrseln. Den kom igår kväll när jag mediterade och sitter djupt just nu. Nu gäller det att fokusera på rätt saker. På det jag vill, tycker om, inte det jag irriterar mig på och inte kan förändra. Se vad jag har, vad jag kan göra och göra just det. Jag har en förmåga att liksom testa mig själv om det är jobbigt att göra vissa saker, som för att bevisa för mig själv att det är så tungt som jag tror. Då blir jag ännu mer bedrövad. Istället för att acceptera och göra det som känns lättare just nu. Som om jag hade ont i foten. Inte skulle jag träna just då? Då får jag ju bara mer ont i foten. Nej, försöka vara här och nu så mycket och så djupt jag bara kan. Inte ge tankarna utrymme, bara låta de segla förbi och inte skapa jobbiga känslor. Tankar som: Oj nu verkar det bli lika mycket och långvarigt som det var i sommar. Dum tanke. Kan bara bli sämre. Anden i glaset säger bara: - Your wish is my command!

Ja så funkar det verkligen. Under de här månaderna har jag verkligen lärt mig det. Jag har förstått att min yrsel kanske aldrig går att utplåna, men jag vet att den besvärar mig mer under vissa perioder. Det blir lätt en ond cirkel. Precis som det blir en god cirkel. När jag mår bättre fokuserar jag automatiskt på saker utanför mig, sånt som jag vill göra, som gör mig glad, jag ser fram emot saker och varje ny dag börjar så som jag önskat. När jag mår sämre, tänker jag jobbiga tankar om att jag inte blir bättre fort nog, att jag nog inte kan göra det och det som jag planerat och sett fram emot och då vaknar jag och känner precis så. Jag mår för dåligt för att göra det jag vill. Så ändra mina tankar, försök njuta så gott det går och plötsligt vickar balansskålen över och de goda tiderna infinner sig. Kanske för alltid till slut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen